(bron: wikipedia)Hollis, QueensRun-D.M.C. was een Amerikaans hiphoptrio opgericht door dj Jam Master Jay (Jason Mizell) en bestaande uit de rappers Run (Joseph Simmons) en D.M.C. (Darryl McDaniels). Deze drie groeiden gezamenlijk op in de New Yorkse wijk Hollis, Queens.De...
meer
(bron: wikipedia)Yves Deruyter is een Belgische dj en producer. Hij is vooral bekend van het label Bonzai Records.
Yves Deruyter begon zijn carrière als dj in 1985 toen hij dj was in clubs als de Amnesia, La Rocca, Barocci, Globe en Cherrymoon.
Zijn carrière als artiest begon in 1991, toen hij een contract tekende met Bonzai Records en zijn eerste single uitbracht 'Animals'. Zijn derde single, 'Rave City' ging meer dan 50.000 keer over de toonbank, en werd een houseklassieker. Zijn... meer
(bron: wikipedia)Da Hool is het bekendste pseudoniem van de Duitse dj/producer Frank Tomiczek (Bottrop, 30 december 1968). Hij is actief in het maken van rave, hardcore house en trance. Hij is het meest bekend van zijn hit Meet Her At The Loveparade (1997). Daarvoor opereerde hij onder de naam DJ Hooligan. Onder die naam had hij succes met tracks als B.O.T.T.R.O.P. (1993) en Rave Nation.
Frank debuteerde in 1992 als DJ Hooligan met Harder 'N Deeper EP. Het succes groeit daarna'... meer
(bron: wikipedia)Robin Albers (Jaydee) ('s-Gravenhage, 1956) is een Nederlandse presentator, dj en producer. Ook produceerde hij platen voor verschillende projecten. Zo maakte hij als Jaydee de househit Plastic Dreams en was hij betrokken bij hits van The Sunclub en Jody Bernal.
Albers begon zijn loopbaan als dj in 1978 in een discotheek in Rhenen. In 1982 kreeg hij een baan als dj op de AVRO-maandag op de nationale popzender Hilversum 3, wat vanaf 1 december 1985 verder ging als Radio 3.... meer
Aan het begin van de jaren negentig rijgt 2 Unlimited een lange reeks van hits aaneen. Het duo is daarmee Nederlands meest succesvolle eurodance-act. Hun grootste hit No Limit staat in 1993 in maar liefst 35 landen op nummer-1. De muziek is van de hand van twee Belgische producers (Jean–Paul de Coster en Phil Wilde) maar de blikvangers van de groep zijn rapper/breakdancer (en ex-kok) Ray Slijngaard en zangeres Anita Doth, die na het succes haar loopbaan bij de verkeerspolitie op kon geven. De succesvolle carrière van 2 Unlimited eindigt plots wanneer Ray en Anita in 1996 uit de groep stappen. De Coster en Wilde proberen het nog met andere vocalisten maar het succes van weleer wordt niet meer behaald.
(bron: wikipedia)Gala Rizzatto (Milaan, 6 september 1975) - alias Gala - is een Italiaans singer-songwriter.
Gala verkocht meer dan zes miljoen platen wereldwijd. Haar debuutalbum Come into My Life met de nummers Freed from Desire, Let a Boy Cry en Come into My Life behaalde de top 3 in hitlijsten in Europa, Zuid-Amerika, Rusland en het Midden-Oosten.
In 1996 werd Gala genomineerd voor "Best Female Singer of the Year" in Italië door het tijdschrift Musica e Dischi. In juli 1997 kreeg... meer
Felix Burton en Simon Ratcliffe waren aanvankelijk dj’s met een voorliefde voor jaren 70-funk en jaren 80-house. Midden jaren negentig trokken ze de aandacht met hun eigen singles en remixen. Het duo nam house als uitgangspunt, maar mixte die met garage, ragga en dub. Met zijn debuutalbum Remedy nestelde Basement Jaxx zich direct in de eredivisie van de dancewereld.
DJ Jean heet eigenlijk gewoon Jan Engelaar, maar dat klinkt, zoals hij zelf zegt, ‘net effe anders’. Jean is langzaam uitgegroeid tot de bekendste club-dj van Nederland. Dit houdt in dat hij niet alleen in elke boerenschuur, lokaal dorpsfeest en discotheek heeft gedraaid, maar ook op alle grote feesten en festivals en in de meest exotische oorden in het buitenland. In 1991 begint hij met het draaien van housemuziek en werd hij bekend als dj in de Amsterdamse discotheek de iT. Tot tweemaal toe wordt Jean uitgeroepen tot beste club-dj van Nederland. In 1999 heeft hij een enorme hit (één miljoen exemplaren verkocht, no.1 in Nederland) met zijn single The Launch, die hij produceerde met de Klubheads, die ook zijn latere hits voor hun rekening zouden nemen. Al zijn Jeans commerciële successen (ook met mixalbums) niet goed voor de ‘credibility’ onder zijn collega’s, bij het publiek blijft hij onverminderd populair.